Ošetrenie autobusov a nákladných vozidiel

      Nákladné vozidlá a autobusy tvoria skupinu vozidiel, ktorá v priemere ubehne najväčší počet kilometrov počas svojej životnosti, preto aj opotrebnie podvozkových skupín vplyvom posypov a soli bude vysoké. Pôvodný podvozkový nástrek „z výroby“ vydrží na podvozku často kratšie ako dva roky súvislej prevádzky. Práve kôli tomu je dodatočný antikorózny nástrek týchto vozdiel, hlavne autobusov v monohých krajinách EU predpísaný legislatívne ako pravidelný, nakoľko sa jedná o hromadné dopravné prostriedky. Pomer nákladov na ošetrenie takého vozidla k jeho obstarávacej cene je zanedbateľný, priam mizivý, no výsledný efekt veľký. Vhodná antikorózna ochrana dokáže výrazne predlžiť žvotnosť takého vozidla, zachovať jeho bezpečnost a v neposlednej rade aj hodnotu. Odstávka autobusu za účelom opravy skorodovaných podvozkových nosníkov znamená zásah do nosnej konštruckie čo vo finále smeruje ku generálnej oprave, ktorá je nočnou morou každého prepravcu.

Postup ošetrenia autobusu: